Fra Frankrike til Stjørdal

Vi er et ektepar fra Stjørdal og kontrakt på vår Lagoon 400, Gemini, ble undertegnet i september 2011. Den ble ferdig produsert i løpet av februar 2012 og vi seilte den hjem fra Les Sables d'Olonne til Stjørdal i løpet av drøye 3 uker i slutten av april/begynnelsen av mai 2012. Vi hadde selv god nytte av andres blogger da vi planla hjemseilingen av Gemini, derfor har vi valgt å dele våre erfaringer.

søndag 28. september 2014

Stokkøya - Halten 29.-31. august 2014

Fint på Stokkøya i kveld mens vi venter på Espen, Venke-Lill og Sebastian som kommer snart!
Fin solnedgang i Stokkøy Marina fredag kveld

Fredag 29. august
Torkil og Randi kom på ettermiddagen, Espen, Venke-Lill og Sebastian på kvelden etter solnedgang til sen middag.

Lørdag 30. august
Været var flott og etter frokost seilte vi under Stokkøybrua, ut gjennom Stokken (mellom Stokkøya og Harbak) til Halten. Fin bris fra øst ga oss god bør på relativt flat sjø ut til Halten. Da seilte inn i vågen på Halten, så vi et brudefølge på vei fra Skanklåna til Fiskarheimen. Vi fortøyde ved gjestebrygga og utforsket øya. Varmt og deilig vær - brylluppsgjestene kunne stå ute i selskapsantrekkene og drikke champagne i sola etter vielsen. Fin jolletur til fyret. På tilbaketuren krysset vi mot vinden og kapteinen passet på at vi på siste leg fikk den spektakulære solnedgangen i aktersalongen.
Randi Schei sitt bilde.
Espen og Venke-Lill har fått øye på noe spennende
Espen får seiltrening
Sebastian koser seg ombord
Torkil
Gemini ved gjestebrygga på Halten
Gjestene nyter champagnen utenfor Fiskarheimen
Jolletur til fyret

Søndag 31. august
Tur opp i Harbakhula, besøk hos Jorun og Roar, snartur innom Strandbaren og Hosnasanden før fisketur, middag og retur til Trondheim og Stjørdal pr bil. Gemini ligger godt på Stokkøya men skal seiles hjem til Stjørdal i september.

Bilder
Flere bilder (Facebook)

Flere lenker
Harbakhula (Youtube)
Harbakhula (arrangert tur kombinert med coastrafting)